Новини. Оголошення

Міністерство охорони здоров'я України а також психологи  закликають  боротися з «вірусом паніки» і опублікувало кілька порад як уникнути погіршення психологічного стану під час карантину через коронавірус.

Зокрема, радять займатися спортом в домашніх умовах, хобі та самовдосконаленням, бути критичними до інформації у ЗМІ та довіряти тільки надійним джерелам.

 

 Рекомендуємо:

Сьогоднішні реалії стають причиною загальної депресії населення. Паніка від поширення вірусу, посилений карантин та ізоляція лише поглиблюють проблеми нездорової поведінки людей.

Доктор Річард Охрінг, кандидат наук в області клінічної психології, дає інструменти, що допоможуть запобігти та впоратися з подібними негативними факторами ризику.

Тривале перебування вдома — фактор ризику нездорової поведінки. Ізоляція підвищує рівень стресу, провокує негативні емоції (занепокоєння і пригнічений настрій), нудьгу, самотність, нав'язливі думки і міжособистісні конфлікти (з членами сім'ї). І, щоб впоратися з ними, люди, на жаль, вдаються до нездорових моделей поведінки: переїдання, вживання шкідливої   їжі, надмірного куріння, зловживання алкоголем і психоактивними речовинами.

 

 Як із цим впоратися?

✔ Запитайте себе, що є головною причиною вашої нездорової моделі поведінки (нудьга, самотність тощо).

✔Після визначення причини можна спробувати усунути або, принаймні, зменшити цей фактор.

 

Наприклад, людина, яка переїдає від нудьги, може, для початку, створити список планів на кожен день, щоб завжди бути зайнятою і не думати про їжу. Дуже корисно мати когось поруч, хто підтримає і проконтролює.

Інший приклад: людина, яка через надмірне занепокоєння з приводу різних проблем, пов'язаних з вірусом або карантином (через проблеми з грошима, здоров'ям, освітою дітей, сімейні конфлікти), п'є занадто багато алкоголю.

✔ Ефективною технікою для зменшення занепокоєння й нав'язливих думок є mindfulness-медитація. На Youtube є хороші безкоштовні відео, які пояснюють як виконувати вправи на усвідомленість.

Якщо, незважаючи на ці зусилля, нездорова модель поведінки все ще зберігається, спробуйте поведінкові стратегії.

✔Наприклад, людина переїдає. Можна скласти щоденний план харчування і стежити за успіхом його реалізації, контролюючи його недостатню або надмірну складність.

 Крім того, можна скласти список альтернативної діяльності (заняття гімнастикою, прослуховування музики, перегляд телевізора) та перемикатися на нього, коли захочеться їсти в незапланований час.

✔Також, якщо людина вірить, що їй це допоможе, можна попросити члена родини або друга допомогти перешкоджати бажанню з'їсти щось незаплановане (пацієнт, коли у нього є таке бажання, дзвонить другу, а той намагається його відмовити або відволікти).

Подібні стратегії можна використовувати й для інших проявів нездорової поведінки.

Згідно порад Р. Охрінга.

 

ЗНО. Пам’ятка для батьків

Чому вони так хвилюються?

  • Сумнів у повноті та міцності знань.
  • Стрес незнайомої ситуації.
  • Стрес відповідальності перед батьками і школою.
  • Сумнів у власних здібностях: у логічному мисленні, умінні аналізувати, концентрації і розподілу уваги

Особистісні та психофізичні особливості:

  • тривожність;
  • стомлюваність;
  • невпевненість у собі.

Чим Ви можете допомогти своїй дитині

в складний період підготовки та складання ЗНО?

  • Володінням інформації про процес проведення іспиту.
  • Розумінням і підтримкою, любов’ю і вірою в її сили.
  • Відмовтеся від закидів, довіряйте дитині.
  • Якщо дитина хоче працювати під музику, не треба цьому перешкоджати, тільки домовтеся, щоб це була музика без слів.

Поради батькам

щодо підготовки випускників до ЗНО

  • Не тривожтеся про кількість балів, яку ваша дитина отримає під час ЗНО. Поясніть їй, що кількість балів не є показником її можливостей.
  • Не підвищуйте тривожність дитини напередодні ЗНО, бо це негативно позначиться на результатах тестування.
    Дитині завжди передається хвилювання батьків, і якщо дорослі у відповідальний момент можуть впоратися зі своїми емоціями, то дитина в силу вікових особливостей може емоційно «зірватися».
  • Забезпечте вдома зручне місце для занять і слідкуйте, щоб дитині ніхто не заважав.
  • Допоможіть дитині розподілити теми підготовки по днях.
  • Ознайомтеся з методикою підготовки до тестування та ознайомте з нею дитину. Не має сенсу зазубрювати весь фактичний матеріал, достатньо переглянути ключові моменти і вловити зміст і логіку матеріалу. Дуже корисно робити короткі схематичні виписки і таблиці, впорядковуючи досліджуваний матеріал за планом. Якщо дитина не вміє, покажіть їй, як це робиться на практиці. Основні формули і визначення можна виписати на листочках і повісити над письмовим столом, над ліжком, в їдальні і т.д. Підготуйте різні варіанти тестових завдань з предмету (зараз існує безліч різних збірників тестових завдань). Велике значення має тренування дитини саме з тестування, адже ця форма відрізняється від звичних йому письмових та усних іспитів.
  • Привчайте дитину орієнтуватися в часі та вміти його розподіляти.
  • Підбадьорюйте дитину, підвищуйте її упевненість в собі.
  • Контролюйте режим підготовки до ЗНО, не допускайте перевантажень.
  • Зверніть увагу на харчування дитини. Такі продукти, як риба, сир, горіхи, курага тощо стимулюють роботу головного мозку.
  • Напередодні ЗНО забезпечте дитині повноцінний відпочинок. Вона має відпочити і добре виспатися.
  • Не критикуйте дитину за незадовiльнi результати оцінювання.
  •  
  • Порадьте дітям під час іспиту звернути увагу на наступне:

· Пробігти очима весь тест, щоб побачити, якого типу завдання в ньому містяться, це допоможе налаштуватися на роботу;

· Уважно прочитати питання до кінця і зрозуміти його зміст (характерна помилка під час тестування — не дочитавши до кінця, за першими словами вже припускають відповідь і квапляться її вписати);

· Якщо не знаєш відповіді на запитання чи не впевнений, пропусти його і познач, щоб потім до нього повернутися;

· Якщо не зміг протягом відведеного часу відповісти на запитання, чи є сенс покластися на свою інтуїцію і вказати найбільш ймовірний варіант.

І пам’ятайте: найголовніше — це знизити напругу та тривожність дитини і забезпечити відповідні умови для занять.

ЯК ПІДГОТУВАТИСЯ ДО ЗДАЧІ ЗНО

( психологічні поради )

Задовго до ЗНО:

Спочатку підготуй місце для занять. Забери зі столі усі зайві предмети, зручно розклади свої зошити, підручники, ручки тощо;

Можна доповнити інтер’єр кімнати жовтим та фіолетовим кольорами, оскільки вони підвищують розумову активність. НЕ потрібно перефарбовувати стіни, а достатньо картини, занавіски, серветки, лампи, тощо. Також цікаво зауважити, що за твердженням вчених запах лимону у вашій кімнаті підвищує розумову працездатність на 20%.

Склади план своєї роботи. Перед тим визнач - Хто ти є ? - сова чи жайворонок. Склади план занять на кожен день. Важливо чітко знати, що ти робиш і не говорити усім оточуючим: « Я займаюся чи готуюсь» , а « Я вивчаю саме певний розділ, конкретний матеріал»;

Починай із найважчого, але посильного. Легше і приємніше залишай на після обіду.

Змінюй заняття із відпочинком. Психологи встановили, що оптимальна тривалість заняття 30-40 хв. Максимум уваги досягається після 10-15 хв. від початку роботи. Тривалість перерв у першій половині дня не повинна перевищувати 5-10 хв. У другій половині дня тривалість кожної наступної переви збільшуйте на 5 хв. Не забувай у час відпочинку робити зарядку, займатися спортом, робити короткі прогулянки, допомагати батькам, тобто повністю відволікатися від навчання на короткий час. .

Тренуйся щоденно робити тести. Роби це із секундоміром.

Не потрібно заучувати напам’ять певні тексти, вчися робити короткі записи, нотатки, регулярно їх переглядай.

Регулярно повторюйте матеріал, бажано через 10 хв., після того, як ви вивчали новий матеріал, а згодом через добу. Кожне наступне повторення повинно бути коротшим попереднього.

Займайся самопереконанням. При всій своїй простоті, це є дуже дієва зброя. Повторюй про себе: «Я знаю багато, я спокійний, я впевнений, я розумний і т.д.», «Я напишу добре тестування».

День перед здачею ЗНО

Багато хто вважає, що щоб повністю підготуватися до іспитів бракує одного дня. Це невірно. Вже після обіду важливо припинити готуватися, здійснити прогулянку на свіжому повітрі, прийняти душ, підготувати одяг, документи, інші необхідні речі.

У день ЗНО:

  • Будь сконцентрованим. Не звертай уваги на поведінку оточуючих. Для тебе повинен існувати лише текст завдань і годинник.

  • Дій швидко, але не поспішай. Перед тим як дати остаточну відповідь , двічі прочитай завдання, переконайся, що ти правильно зрозумів, що від тебе вимагається.

  • Спочатку берись за ті завдання, у правильності відповідей на які ти не сумніваєшся.

  • Пропускай! Потрібно навчитися швидко пропускати важкі і незрозумілі завдання, щоб згодом до них повернутися.

  • Читай завжди уважно завдання до кінця. Розуміти завдання з перших слів і добудовувати закінчення за допомогою власної уяви – це надійний шлях до помилок.

  • Думай лише про поточне завдання. Коли ти бачиш нове завдання, забудь про попереднє.

  • Якщо попереднє завдання тобі не під силу, забудь про цю проблему. Наступне завдання це шанс набрати додаткові бали.

  • Використовуй методику виключення. Якщо не знаєш правильної відповіді , то можна розпізнати усі невірні відповіді в силу їхньої абсурдності.

  • Заплануй два круги. Завжди перевіряй себе. Навіть якщо відповідь легка і однозначна на перший погляд.

  • Вгадуй. Довірся власній інтуїції і вона разом із твоїм логічним мисленням.

Термін «burnout» - «вигорання»,  запропонував  Г.Фрейденбергер  в 1974 році для опису деморалізації, розчарування і крайньої втоми, які  спостерігаються у фахівців, які  працюють в системі професій  «людина -людина».

Численні дослідження показують, що педагогічна професія - одна з тих, яка  великою  мірою схильна  до  «емоційного вигорання».  Це пов'язано з тим, що професійна  праця педагога  пов’язана з  високою  емоційністю.  Синдром емоційного вигорання (СЕВ) є свого роду відповіддю на хронічне еоційне напруження,  яке виникає  від тісної  взаємодії з людьми.

Визначають  три основні стадії синдрому професійного вигорання педагога

- На першій початковій стадії у педагога спостерігаються окремі збої на рівні виконання функцій, довільної поведінки: забування  окремих  моментів. Через  побоювання помилитися, це супроводжується підвищеним контролем  і  багаторазової  перевіркою  виконання  робочих  дій на тлі відчуття нервово - психічної напруженості.

- На другій стадії спостерігається  зниження інтересу до роботи,  потреби  в спілкуванні (в тому числі, і вдома, з друзями):  «не хочеться нікого бачити», «в четвер відчуття, що вже п'ятниця»,  «тиждень триває нескінченно», наростання апатії до кінця тижня, поява стійких соматичних симптомів (немає сил, енергії;  головні болі по вечорах;  «глибокий  сон без сновидінь» , збільшення числа простудних захворювань);  підвищена дратівливість.

- Третя стадія - власне особистісне вигоряння. Характерна повна втрата інтересу до роботи і життя  взагалі,  емоційна  байдужість, небажання  бачити людей і спілкуватися з ними, відчуття постійної відсутності сил. Особливо небезпечно вигоряння на початку свого розвитку в професії, так як «вигораючий»  педагог,  як правило,  не усвідомлює його симптоми  і зміни в цей період легше помітити з боку.

Рекомендації:

Фіізіологчний рівень регуляції психофізичного стану (вплив на фізичне тіло):

- достатньо тривалий і якісний сон (важливо провітрювати приміщення перед сном, дотримуватися режиму сна: засипати і прокидатись в один і той самий час)

- збалансоване, насичене вітамінами і мінералами харчування (особливо протистресовими вважаються мінерал магній і вітамін Е, який міститься у кукурудзі, моркві, ожині, горіхах, зернах соняшника, сої (до речі, плитка темного шоколаду швидко покращить ваш настрій))

- достатнє фізичне навантаження, заняття спортом, ранкова гімнастика

- танці (танцювальні рухи під ритмічну музику сприяють звільненню від негативних емоцій, так само, як і будь-яка хатня робота)

- фітотерапія, гомеопатія (сприяє заспокоєнню чай з м'яти, настоянка з кореню валеріани; підвищує життєвий тонус настоянка елеутерококу, женьшеню, родіоли рожевої)

- масаж (допоможе як класичний масаж, так і масаж біологічно активних точок на руках і ногах людини; корисно просто походити босоніж по землі, або по насипаним у коробку камінчикам)

- терапія кольором (зелений та синій колір допомагають заспокоїтись, червоний та жовтий надають енергію і бадьорість)

- ароматерапія (запахи апельсину, бергамоту діють на нервову систему збуджуючи, з'являється відчуття приливу сил; запахи лаванди, анісу, шавлії діють заспокійливо, допомагають зняти нервове напруження)

- дихальні вправи (заспокійливе з подовженим видихом дихання зменшує надлишкове збудження і нервове напруження; мобілізуюче дихання з збільшеним вдихом допомагає подолати в'ялість, сонливість)

- баня і водні процедури (контрастний душ перед сном допоможе зняти втому дня, а зранку додасть бадьорості; взагалі, вода чудово змиває будь-який негатив)

Емоційно-вольова регуляція психофізичного стану (вплив на емоційний стан):

- гумор (сміх позитивно впливає на імунну систему, активізуючи Т-лімфоцити крові; у відповідь на вашу усмішку організм продукуватиме бажані гормони радості; гумор чудово «перезаряджає» негатив)

- музика (найкраще сприяє гармонізації психоемоційного стану прослуховування класичної музики, хоча у малих дозах рок теж буває корисним, він допомагає вивільнитись від негативних емоцій)

- спілкування з сім’єю, друзями

- заняття улюбленою справою, хобі (комп’ютер, книжки, фільми, в’язання, садівництво, рибальство, туризм… )

- спілкування з природою (природа завжди дає людині відчуття приливу сил, відновлення енергії)

- спілкування з тваринами

- медитації, візуалізації (існують цілеспрямовані, задані на певну тему візуалізації – уявно побувати у квітучому саду, відвідати улюблений куточок природи і т.д.)

Якщо ж користуватися настановою «Не можеш робити те, що любиш, – навчись любити те, що робиш», то ніяке професійне вигорання нам не загрожуватиме.

 

1 грудня відзначається Всесвітній День боротьби зі СНІДом.

На сьогодні в Україні ситуація із захворюванням на ВІЛ та СНІД є критичною,

тому дуже важливою є профілактична робота серед молоді,

оскільки саме вони є найбільш уразливою категорією.

   Студентська соціальна служба коледжу спільно з студентським парламентом коледжу підготувала і провела протягом дня ряд заходів для студентів. Зокрема, 01 грудня 2017 р. студентів вранці перед парами зустрічали волонтери та роздавали червоні стрічки. Ця акція "Червону стрічку носять небайдужі" була покликана долучити кожного до подій цього дня. Була організована дорога знань "Дізнайся про СНІД більше - захисти себе!": на всіх корпусах були розвішані інформаційні матеріали про СНІД, про методи захисту від хвороби і т.п., зроблений відповідний допис у «Юріївський літопис».  Працівники бібліотеки підготували виставку з відповідної теми. Також студентами створені стінівки з проблеми профілактики СНІДу. Протягом перерв відбувався відеолекторій "Єднаємося заради життя!"

   А о 12:40 год. студенти коледжу долучилися до міської студентської акції, приуроченої до Міжнародного дня боротьби з насильством, Всесвітнього дня боротьби зі СНІДом та Міжнародного дня боротьби з рабством.

   Маємо сподівання, що спільними зусиллями ми зупинимо епідемію,

збережемо своє здоров'я та здоров'я своїх рідних та близьких.